نی نی دکتر

طب سنتی و اسلامی برای مقابله با طب جدید نیست

1391/6/6 18:32
نویسنده : نی نی دکتر
1,004 بازدید
اشتراک گذاری

در حاشیه طرح ضیافت اندیشه عنوان شد:
طب سنتی و اسلامی برای مقابله با طب جدید نیست
یک پزشک طب سنتی گفت: طب جدید نشأت گرفته از طب قدیم است و طب سنتی و اسلامی برای مقابله با طب جدید نیست.
"حسین روازاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه بخشی از طب جدید را که مفید می‌دانیم در کنار طب سنتی و اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: طب اسلامی و سنتی سال‌های سال است که برای مردم رضایت‌بخش بوده و در درمان بیماری‌ها نیز از طب سنتی و اسلامی استفاده می‌کردند.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌ ما، فرهنگ ارزشی است. فرهنگ ارزشی نیز نیاز به طب ارزشی دارد، بنابراین طب ضد ارزشی نمی‌تواند در کنار فرهنگ ارزشی دوام داشته باشد.

این پزشک طب سنتی خاطرنشان کرد: احياي طب سنتی از ابتدای انقلاب اسلامی شروع شده است که در اوایل، این حرکت بسیار کوچکی بود و می‌توان گفت که از 10 سال پیش هم طب سنتی و اسلامی به طور جدی شروع به کار کرده است.

روازاده افزود: در حال حاضر دولت با رویکردی که به سمت طب سنتی داشته، از این قضیه استقبال کرده است. از طرفی این طب ریشه‌دار بوده و عده‌ای هم که این طب را مورد استفاده قرار می‌دهند، علاقه شدیدی به آن دارند.

وی با بیان اینکه درمان و تغذیه در طب اسلامی به 3 روش است، گفت: درمان با غذا، درمان با ادویه‌جات و درمان با دست مثل جا انداختن شکستگی‌ها و عمل جراحی‌ها می‌باشد.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: انواع ادویه‌جات و دم کردنی‌هایی که در حین پخت غذاها استفاده می‌شود، درمان است، بدون اینکه مردم متوجه این مسئله باشند، به همین خاطر با گذشت زمان این طب به فراموشی سپرده شده است.

روازاده یادآور شد: طب سنتی و اسلامی زمانی موفق خواهد بود که تجربیات گذشته را احیاء کنیم که در این راستا شکل‌گیری معاونت طب سنتی اسلامی در وزارت بهداشت برای ایران امیدوارکننده است.

برگرفته از سایت رسمی دکتر روازاده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد