نی نی دکتر

آسیب‌های قنداق کردن نوزاد در هوای گرم

1391/6/7 8:05
نویسنده : نی نی دکتر
996 بازدید
اشتراک گذاری

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قنداق کردن طولانی مدت نوزاد موجب ایجاد واکنش های پوستی مانند عرق سوز می شود.

دکتر محمدعلی ماپار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: قرار گرفتن در محیط های گرم می تواند به صورت های مختلف به پوست بدن آسیب وارد کند و هوای گرم و تعریق نیز مهمترین دلیل عرق سوز شدن پوست است.

وی افزود: کهیر نیز یکی دیگر از واکنش های پوستی است که علت های مختلفی دارد و گرمای هوا و قرار گرفتن در معرض نوز خورشید نیز یکی از علت های بروز این عارضه است. برای پیش گیری از بروز التهاب ها و عارضه های پوستی که به دلیل گرما ایجاد می شوند، تا حد امکان باید از قرار گرفتن در معرض هوای گرم جلوگیری کرد.

ماپار تصریح کرد: برخی خانواده ها در تابستان و هوای گرم نوزادان را برای طولانی مدت قنداق می کنند و در نتیجه به دلیل گرمای هوا و تعریق نوزاد به دلیل وجود قنداق، احتمال واکنش های پوستی و التهاب پوست در ناحیه پا افزایش می یابد. تب شدید و همچنین گرمای هوا دو عامل موثر در بروز واکنش های پوستی در نوزادان است و در نتیجه به خانواده ها توصیه می شود در فصل گرم سال از قنداق کردن طولانی مدت نوزاد پرهیز کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آنیتای بی همتا
17 خرداد 93 14:10
________________________________█████_____█████ ______________________________███____██_██_____███ _____________________________██________██__________██ ____________________________██__________█____________██ ________██████____________██________________________██ _____███████████________██________________________██ ____█████████████_______██_______________________██ ___███████████████______██______________________██ ___████████████████______██___________________██ ___████████████████_______██_________________██ ____███████████████_______███_______________██ _______███████████_______██__██_____________██ ___________███████______████___██__________██ ____██████__██████████████_____██_____██ __██████████████████████________██__██ _████████████████████_____________████ ██_█████_████████████_______________█ █__█_██__████████████ _____█__████████████ _______█████████████ _______██████████████ _______███████████████ ________███████████████ _______███████__████████ ______███████_____███████ ____█████████________██████ آپم بیا به منم سر بزن دلم برای نظرای نی نی دکتر جون تنگ شده
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد