نی نی دکتر

به كودك خود به اجبار غذا ندهيد

1391/2/25 9:00
نویسنده : نی نی دکتر
568 بازدید
اشتراک گذاری

 

غذا دادن اجباري به كودك، موجب كندي جريان ترشح معده كودك و مانع از هضم غذاي وي مي شود.

 

دكتر پريسا ترابي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: فعاليت زياد و خستگي، فعاليت كم و در نتيجه كمتر گرسنه شدن، نخوابيدن، كم بودن فاصله ميان وعده ها با غذاهاي اصلي و اظهار نظر مبني بر دوست نداشتن غذا توسط بزرگترها از علل امتناع از غذا خوردن در كودكان است.

 

وي افزود: كودك از توجه والدين لذت مي برد و مي آموزد كه امتناع از خوردن، يكي از راه هاي جلب توجه آنان است غذا نخوردن كودك ممكن است وسيله اي باشد كه كودك مي خواهد وابستگي و استقلالش را نشان دهد.

 

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد: كودك معمولا غذاي به خصوصي را براي مدتي دوست دارد و بعد ممكن است به غذاي ديگري علاقه نشان دهد در اين مورد، والدين با تغييراتي از قبيل تغيير در درجه حرارت و يا نوع پخت، شكل غذا و تعريف و تمجيد از غذا مي توانند آن را مورد پسند و دلخواه كودك كنند.

 

دكتر ترابي خاطرنشان كرد: اگر كودك باز هم از خوردن غذا امتناع كرد، والدين بايد صبور باشند و كودك را به اجبار وادار به خوردن نكنند و پس از تمام شدن غذا بشقاب او نيز با ساير بشقاب ها برداشته شود بدين ترتيب هم كودك ياد مي گيرد كه زمان صرف غذا نامحدود نيست و هم باعث مي شود در وعده غذايي بعد، به اندازه كافي گرسنه باشد و غذا بخورد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

farideh
1 خرداد 91 8:00
سلام ، ممنون از وبلاگ بسیار آموزنده شما. پسری 11 ماهه دارم که اوایل خوب غذا می خورد ولی الان دو ماه می شود که غذا نمی خورد . الان دو ماه است که وزن اضافه نکرده . آزمایش هم انجام داده و تنها مشکلی که دارد آهن بدنش کم است . غذای متنوع هم درست می کنم ولی باز هم جواب نمی گیرم . هر وقت می خواهم به او غذا بدهم دهنش را سفت می بندد . و حتی نمی خواهد مزه غذا را بفهمد . به خاطر همین بیشتر سعی می کنم با شیشه به او غذا بدهم . لطفا منو راهنمایی کنید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد