نی نی دکتر

تاثير استفاده طولاني مدت از ظروف مسي بر مسموميت غذايي

1391/3/1 1:31
نویسنده : نی نی دکتر
397 بازدید
اشتراک گذاری

اگر ظروف آهني و مسي زياد استفاده شوند اين امكان وجود دارد كه املاح فلزي وارد غذا شود و اگر اين مقدار بيش از نياز يك فرد باشد ممكن است مسموميت ايجاد كند.

به گزارش خبرنگار وب دا، دكتر محمدرضا وفا دانشيار دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران درخصوص مسموميت ناشي از مصرف مكرر اين ظروف براي تهيه غذا اظهار داشت: علائم عمومي مسموميت شامل تهوع و استفراغ است و بسته به نوع مسموميت فلزي و رسوب آن در بافت‌هاي نرم مانند كبد، طحال و زير پوست مي‌تواند مانند يك ماده اكسيدكننده عمل كند و بر بافت تجمع يافته آسيب برساند و در تمام نقاط بدن منتشر شود.

وي افزود: بسته به شدت مسموميت اگر سوء تغذيه حاد باشد و زود تشخيص داده شود ممكن است با درمان به موقع برطرف شود و از عوارض آن پيشگيري شود اما اگر سوء تغذيه مزمن و درازمدت باشد ممكن است عوارض جدي‌تري داشته باشد و به قسمت‌هاي مختلفي از بدن آسيب برساند. دانشيار دانشكده بهداشت درخصوص مضرات مصرف بيش از حد اين ظروف تأكيد كرد: مصرف بيش از حد اين ظروف و دريافت بيش از اندازه اين مواد بسيار خطرناك مي‌باشد و مي‌تواند بر روي متابوليسم و دسترسي ساير مواد مغذي هم اثر منفي داشته باشد.

دكتر وفا در پايان خاطرنشان كرد: استفاده از ظروف استيل، آلومينيوم و شيشه‌اي براي تهيه وپخت غذا مناسب هستند و ظروف تفلون به علت ماده شيميايي كه در تهيه كف ظرف استفاده شده است سرطان‌زا مي‌باشد و به مرور مي‌تواند مانند املاح وارد غذا شود و از نظر بهداشتي توصيه نمي‌شوند. /203

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد