نی نی دکتر

فعاليت بدني منظم در كودكان موجب كاهش خطر ابتلا به ديابت مي شود

1391/4/28 11:35
نویسنده : نی نی دکتر
273 بازدید
اشتراک گذاری

فعاليت بدني منظم دركودكان باعث كاهش خطر ديابت، كاهش ابتلا به پرفشاري خون و بيماري هاي خون و بيماري هاي قلبي و عروقي مي شود.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ كم تحركي و دريافت مواد غذايي كم ارزش و پر انرژي و عادات نامناسب غذايي در زندگي كودكان آنان را به سمت اضافه وزن و چاقي سوق مي دهد.

دكتر زهرا عبداللهي با اشاره به اين كه چاقي كودكان احتمال ابتلا به بيماري هاي مزمن را در سنين بزرگسالي افزايش مي دهد، افزود:  بيماري هاي قلبي، پرفشاري خون، افزايش چربي ها، ديابت، بيماري هاي كبدي و بيماري هاي تنفسي از جمله بيماري هاي مزمني است كه متعاقب عادات غذايي نادرست در سنين كودكي و نداشتن تحرك بدني كافي ايجاد مي شود.

وي با بيان اين كه انجام فعاليت هاي بدني در كودكان موجب افزايش قدرت بدني و تقويت عضلات، كاهش استرس و ايجاد اعتماد به نفس مي شود، تصريح كرد: فعاليت بدني منظم دركودكان باعث كاهش خطر ديابت، كاهش ابتلا به پرفشاري خون و بيماري هاي خون و بيماري هاي قلبي و عروقي مي شود و بنابراين لازم است والدين فعاليت بدني مناسب را از كودكي در برنامه روزانه كودكانشان قرار دهند و خود نيز با اجراي آن، الگوي مناسبي براي كودكان خود باشند.

اين متخصص تغذيه در ادامه به والدين توصيه كرد: به منظور جلوگيري از اضافه وزن، كودكان به 60دقيقه فعاليت روزانه نياز دارند. والدين بايد كودك را با خود پياده به مدرسه يا خريد ببرند و به جاي آسانسور از پله استفاده كنند.

دكتر عبداللهي افزود: ورزش هايي مانند دوچرخه سواري،‌ دويدن و شنا براي كاهش وزن موثر هستند، همچنين از مشاركت كودك در انجام كارهاي روزمره منزل مانند نظافت خانه استفاده كرده و كودك را تشويق كنند با كودكان ديگر بازي كنند.

به گفته وي، والدين بايد سرگرمي هاي غير فعال را محدود كرده و تماشاي تلويزيون يا بازي هاي كامپيوتري را به حداكثر 2 ساعت در روز تقليل دهند زيرا تماشاي تلويزيون موجب افزايش مصرف غذا و تنقلات نيز مي شود

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد