نی نی دکتر

استفاده از قطره مولتي ويتامين در سال دوم زندگي ضروري است

1391/5/18 11:32
نویسنده : نی نی دکتر
365 بازدید
اشتراک گذاری

در برنامه غذايي روزانه كودك ميوه و سبزي بايد گنجانده شود تا كودك قسمتي از ويتامين هاي مورد نياز خود را از اين طريق نيز دريافت كنند و استفاده از قطره مولتي ويتامين در سال دوم زندگي ضروري است.

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در سال دوم زندگي همزمان با كاهش آهنگ رشد، ميزان نياز به پروتئين و كالري بر اساس كيلوگرم وزن بدن نيز كاهش مي يابد ولي بايد به ميزان دريافتي مواد مغذي ديگر مانند كلسيم، آهن، ويتامين C، ويتامين A، اسيد فوليك و ويتامين B6 توجه داشت.

سعيده معاني افزود: كلسيم و آهن براي رشد كودك ضروري است بنابراين در صورتي كه برنامه غذايي كودك حاوي مقدار مناسبي از مواد غذايي مانند لبنيات باشد كلسيم او تامين مي شود. گوشت، حبوبات، نان، بعضي از سبزي ها و ميوههاي تازه و خشك غني از آهن هستند و مي توانند نياز هاي تغذيه اي كودك را از نظر آهن تامين كنند.

وي تصريح كرد: كودكاني كه در سن يك سالگي از شير مادر محروم مي شوند، تماس كافي با نور خورشيد ندارند، غذاهاي پروتئيني كم مي خورند، كودكان كم اشتها و يا محروم از توجه و عطوفت خانواده كه به مقدار كافي منابع مهم ويتامين را دريافت نمي كنند و كودكاني كه بد غذا هستند يا به لبنيات علاقه نداشته و يا به آن حساسيت دارند بهتر است كه از قطره مولتي ويتامين استفاده كنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد