نی نی دکتر

تقويت عزت نفس كودكان در محيط هاي حمايت كننده و مثبت

1391/5/16 16:55
نویسنده : نی نی دکتر
364 بازدید
اشتراک گذاری

كودكان نيازمند محيطي جذاب هستند به طوري كه لازم است فرصت هاي لازم را براي جستجو، كشف، تجربه و رشد مهارت هاي آنها فراهم آورد.

به گزارش وب دا، كارشناس مسئول بهداشت روان مركز بهداشت استان يزد ضمن بیان این مطلب گفت:  فراهم كردن يك محيط امن براي كودكان كم سن موجب آرامش بيشتر والدين در زمينه تربيت فرزندان و جلوگيري از رفتارهاي نادرست مي شود.

فاطمه زارع  افزود: نيازي نيست والدين در هر لحظه و در همه بازيها و فعاليت هاي كودك شركت كنند ولي لازم است هر زماني كه كودك به كمك، مراقبت يا توجه والدين نياز دارد، در دسترس او باشند. وقتي كودك نزد والدين مي آيد در صورت امكان كاري را كه انجام مي دهند كنار گذاشته و زماني را با او بگذرانند چرا كه عزت نفس كودكان در محيطهاي حمايت كننده و مثبت تقويت مي شود. در بعضي فعاليت هاي متناسب با سن، به كودك اتكاء به نفس و مهارت در برنامه ريزي را مي آموزد.

وي گفت: خانه اي كه پر از اشياي جالب باشد، كنجكاوي، رشد زبان و توانايي هاي هوشي كودك را تحريك خواهد كرد.

زارع گفت: در يك محيط امن كودك مي تواند با حداقل خطر و با علاقه زياد به بازي و فعاليت بپردازد. همچنين بايد سعي شود محيطي كه كودك در آن به سر مي برد به دور از عوامل خطرساز باشد. دور كردن مواد سمي مانند وايتكس، نفت و بنزين از محل بازي و زندگي كودك و در دسترس نبودن داروها و مواد مضر ديگر ضروري است چراكه كودكان كنجكاو هستند و ممكن است براي ارضاء كنجكاوي خود با خوردن اين مواد به خود آسيب برسانند.

وي ادامه داد: والدين با فراهم ساختن محيط امن و سازنده به رشد عاطفي و پيشرفت و انگيزه يادگيري كودكان كمك خواهند كرد.

این کارشناس اضافه كرد: همچنين كودكان نيازمند محيطي جذاب هستند به طوري كه لازم است فرصت هاي لازم را براي جستجو، كشف، تجربه و رشد مهارتهاي آنها فراهم آورد. خانه اي كه پر از اشياي جالب باشد، كنجكاوي، رشد زبان و توانايي هاي هوشي كودك را تحريك خواهد كرد./

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد