نی نی دکتر

رژيم غذايي در دوران بارداري بايد نياز مادر و جنين را تأمين كند

1391/4/28 11:36
نویسنده : نی نی دکتر
321 بازدید
اشتراک گذاری

هدف از رژیم غذایی در دوران بارداری تأمین نیاز مادر، جنین و کنترل سطح قند خون است.

به گزارش خبرنگار وب دا، متخصص تغذیه و عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با اشاره بر اینکه پایه و اساس تمام توصیه های تغذیه ای رعایت تعادل، تنوع و اندازه در استفاده از تمام گروه های غذایی برای تأمین انرژی و سلامت مادر و رشد و تکامل جنین است گفت: در تمام طول بارداری مادر و جنین در هر آنچه می خورند، می نوشند و تنفس می کنند با یکدیگر مشترک هستند و به همین علت دوران بارداری و شیردهی از دوره های آسیب پذیر زندگی به شمار می آید.

دکتر لادن گیاهی، با بیان اینکه توجه به دریافت پروتئین کافی در دوران بارداری ضروری است، افزود: در صورت عدم دریافت پروتئین کافی، از اندوخته پروتئینی در ماهیچه ی بدن مادر جهت رشد جنین استفاده خواهد شد.

وي با اشاره به وزن گیری مطلوب در دوره بارداری گفت: ویژگی های ژنتیکی، وضعیت سلامت مادر، فعالیت فیزیکی او، باورهای فرهنگی و وضعیت اجتماعی - اقتصادی از عواملی هستند که با افزایش وزن بارداری ارتباط مستقیم دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به عوارض افزایش بیش از حد وزن در زنان باردار گفت: در این زنان احتمال ابتلا به دیابت بارداری و تولد نوزاد با وزن بالای 4 کیلوگرم بیشتر می شود و همچنین احتمال زایمان طبیعی کاهش یافته و موفقیت در شیردهی کامل در این مادران پائین تر است.

وی با اشاره به اینکه خطر زایمان زودرس و تولد نوزاد زیر وزن طبیعی از عوارض زنان بارداری است که وزن آنها به اندازه کافی اضافه نشده است افزود: احتمال ایجاد اختلالات فیزیکی و شناختی و مرگ و میر در نوزادان این مادران بیشتر از سایرین بوده و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های مزمن نیز در آینده فرزند آنها در بزرگسالی افزایش می یابد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد