نی نی دکتر

تغذيه با شير مادر يكي از راه هاي طبيعي فاصله گذاري بين حاملگي است

1391/5/16 16:53
نویسنده : نی نی دکتر
293 بازدید
اشتراک گذاری

مدير كل دفتر جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: تغذيه با شير مادر يكي از راه هاي طبيعي فاصله گذاري بين حاملگي است.

دكتر محمد اسماعيل مطلق در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با اشاره به اين كه شیردهی احتمال ابتلای زنان به سرطان های پستان و تخمدان و پوكی استخوان را كاهش می دهد،‌ اظهار داشت:‌ بيش از 30 درصد كودكان ايراني در شش ماهه اول زندگي خود صرفا با شير مادر تغذيه مي‌شوند و بيش از 95 درصد از  كودكان تا دو سالگي فقط شير مادر خود را مصرف مي‌كنند.

وي افزود: شير مادر، جان بيش از 5/1 ميليون شيرخوار را نجات مي‌دهد و شيرخوار كمتر ممكن است به بيماريهاي شايعي مانند اسهال و عفونت گوش دچار شود علاوه بر آن شير مادر امنيت غذايي نوزاد را در شش ماهه اول زندگي فراهم مي‌كند.

به گفته دكتر مطلق، شیر مادر بهترین غذای كودك به شمار می رود و حتی تركیبات این شیر برای كودكان نارس و كودكان معمولی متفاوت است.

مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، خاطر نشان كرد: با مصرف شيرمادر، روابط عاطفي مادر و شيرخوار كامل مي‌شود علاوه برآن احساسات و خويشاوندي در كودك تكامل مي‌يابد.

دكتر مطلق گفت: تحقیقات انجام شده در كشور نشان می دهد احتمال ابتلای شیرخوارانی كه از شیرمصنوعی تغذیه كرده اند در مقایسه با كودكان تغذیه شده با شیرمادر به بیماری های گوارشی مانند اسهال، بیشتر است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد