نی نی دکتر

خشونت و بدرفتاری با کودکان در والدین معتاد

1391/5/16 16:54
نویسنده : نی نی دکتر
434 بازدید
اشتراک گذاری

مواد مخدر و الکل موادی هستند که منجر به تغییرات اساسی در رفتار و عواطف خانواده می شوند و احتمال خشونت و بدرفتاری با کودکان در والدین معتاد بسیار بالاست.

به گزارش وب دا، مدیر گروه بهداشت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان ضمن بیان این مطلب گفت: خانواده مهمترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان دارد.

رضا دواساز ایرانی با ذکر نقش مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان گفت: مطالعات مختلف نشان داده که همواره والدین میزان شیوع سوء مصرف مواد را کمتر از میزان واقعی آن تخمین می زنند و در نتیجه خطر آن را نیز احساس نمی کنند و اغلب باور ندارند که این مشکل برای فرزندان آنها نیز ممکن است پیش بیاید .

 وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی قرن حاضر و از مهمترین دغدغه های فکری و یکی از ناگوارترین آسیب های اجتماعی است که نه تنها منجر به آسیب های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد مبتلا می شود، بلکه باعث آسیب های اجتماعی متفاوتی نظیر طلاق، بزهکاری و بیکاری هم می شود.

مدیر گروه بهداشت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان در ادامه بیان داشت: دروغگویی، بیکاری، تنهایی ، انجام ندادن وظایف فردی، خانوادگی و شغلی، شرکت نکردن در مراسم و فعالیت های اجتماعی و نا امیدی و خلاء معنوی، همه و همه از اثرات منفی اعتیاد در خانواده به شمار می آید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ني ني شكلك
16 مرداد 91 16:56
سلام وب خوبي داريد به ما هم سر بزنيد و ما را از نظرات خوبتان بهره مند كنيد.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد