نی نی دکتر

مراقب دهان و دندان کودکان 3 تا 5 ساله خود باشید

1391/3/23 14:49
نویسنده : نی نی دکتر
484 بازدید
اشتراک گذاری

کودکان در محدوده سنی ۳ تا ۵ سالگی هنوز مهارت لازم برای تمیز کردن دندانهایشان را به دست نیاورده اند و والدین باید خودشان مسواک زدن کودکان را تکمیل کنند.

به گزارش وب دا، کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان ایلام ضمن بیان این مطلب گفت: این سن معمولا زمان شروع استفاده ازنخ دندان است و استفاده از نخ دندان برای نواحی بین دندانی ضروری است و باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان در این کودکان می شود.

دکتر ژاله نریمانی ادامه داد: والدین باید در امر مسواک زدن به کودکان خود یاری برسانند و حتی شیوه های صحیح مسواک زدن را به آنان بیاموزند.ضمن اینکه  تغذیه نیز در امر مراقبت از دهان و دندان بسیار ضروری است و والدین باید نسبت به تغذیه کودکان نیز حساسیت ویژه ای نشان دهند .

وی تصريح کرد: خوردن غذاها و میوه های سفت و حاوی فیبر بسیار برای مراقبت از دهان و دندان کودکان ضروری است و این مواد غذایی به ویژه سیب و هویچ باعث تحریک غدد بزاقی و ترشح بیشتر بزاق می شوند و از این طریق سطح دندان ها را پاک می کنند.

دکتر نریمانی تأکید کرد: تشویق کودکان به مسواک زدن عامل اصلی برای مراقبت از دهان و دندان کودکان است و خانواده ها باید نسبت به این امر حساسیت بیشتری نشان دهند./

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد