نی نی دکتر

ضرورت معاينه كودكان داراي تب بالا، سرفه‌هاي مزاحم اختلال خواب و خوراك

1391/4/17 0:11
نویسنده : نی نی دکتر
379 بازدید
اشتراک گذاری

كودكان داراي تب بالا، سرفه‌هاي مزاحم و اختلال در خواب و خوراك حتماً بايد توسط پزشك معاينه شوند.

متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار وب‌دا گفت: كودكان به خصوص كودكان زير دو سال در فصل بهار و تابستان به دليل تغيير دما و رطوبت محيط دچار سرماخوردگی و عفونت‌هاي ويروسي مي‌شوند و در بسياري از موارد علائم سرماخوردگي با حساسيت هم‌پوشاني دارند.

دكتر محمدصادق صبا افزود: مردم بايد بدانند كه چه موقع بچه را به پزشك ببرند لازم نيست با مشاهده علائمي همچون تعدادي عطسه و سرفه به پزشك مراجعه كنند.

وي اضافه كرد: بسياري از مواقع كودكان اصلاً احتياجي به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند و فقط مراقبت‌هاي حمايتي نياز است همچنين اگر حال عمومي كودك رو به وخامت بگذارد نياز به معاينات مكرر و مجدد دارد تا دچار عارضه نشده باشند.

این متخصص اطفال قدم اول درمان در بيماري كودكان را آموزش والدين، صبوري و حفظ سلامت و آرامش دانست و گفت: امروزه والدين خيلي مضطرب هستند و اين وظيفه پزشك است كه با ارائه آموزش‌هاي لازم به والدين اضطراب آن‌ها را كاهش دهند.

دكتر صبا ادامه داد: امروزه اطلاعات خانواده‌ها افزايش يافته و بچه‌ها  به دليل مراقبت‌هاي بيشتر از هوش بالاتري برخوردار هستند.

وي با تأكيد بر لزوم پرهيز از تغذیه غلط فرزندان گفت: خوردن تنقلات نبايد جاي غذا را بگيرد.

اين متخصص اطفال با بيان اينكه نبايد به كودكان بعد از  يك سال اصرار به غذا خوردن كرد، افزود: لازم است والدين فقط به طور مرتب پايش رشد كودك را انجام دهند.

وي با اشاره به لزوم پرهيز استفاده از ويتامين‌هاي متنوع براي كودكان گفت: لازم نيست تركيب‌هاي ويتامينه متنوع موجود در بازار كه بيشتر جنبه تبليغاتي دارد، براي كودكان استفاده شود زيرا فقط در مواد محدود نياز به تجويز ويتامين‌ها براي كودكان است.

دكتر صبا بيماري‌هاي اسهال و استفراغ كودكان را بيشترين دلايل مراجعه به پزشک عنوان کرد و افزود: بايد از كم شدن آب بدن بچه‌ها جلوگيري شود، به زور غذا ندهيم و نظافت و بهداشت آن‌ها را رعايت كنيم.

وي توصیه كرد: در مواردي كه به پيگيري و آزمايش‌هاي تخصصي نياز است از مشاوره‌ همكاران متخصص استفاده شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی دکتر می باشد